Erti KOrban

salam....'Paatz' ucapkan selamat menyambut Hari Raya Aidiladha buat mereka yang beragama islam.Hari ni alhamdulillah taman tempat aku tinggal dapat juga melaksanakan ibadah korban walaupun hujan turun dari awal pagi tadi...memang lenjan kami sume...sebanyak 5 ekor lembu dikorbankan...dan aku buat pertama kalinya dapat melakukan 50% daripada proses melapah.(selama ni tgk dan tolong hantar).Pengalaman wat kami anak2 muda katenye...



sebelum tu,di masjid selepas waktu solat sunat,khatib sekali lagi menyampaikan khutbah dengan berkesan sekali...walaupun isi khutbahnya sama seperti khutbah sebelum ini,namun pengorbanan yang dilakukan oleh nabi Allah Ibrahim dan keluarganya diungkai dengan panjang lebar,menusuk hati,sampai sayu dan tersedu2 khatib menyampaikan..mesejnya sampai..'apakah pengorbanan kita sudah lakukan untuk ISLAM?...jangan sampai leka dengan nikmat dunia dan kesenangan'

pukul 10.20 pagi,penduduk Taman KOta Cheras berkumpul kat padang dalam keadaan hujan renyai..disini beberapa gambar yang dapat aku kongsi dengan korang...settle suma dalam pukul 3 petang...


Lembu pertama dikorbankan....Allahuakbar




"die lambat nak 'habis'...sejuk ni..."




yang kedua ....



"orang muda!!!g wat keje lak...takkn amek gambar jek.."


organ dalam cam usus,perut tak ramai yang nak...terkejut org
aku nak amek part ni..kui3




yeahh...wak nak wat sup tulang...


5 ekor x 4 kaki = 20...eh mane lagi???


sedia untuk dihantar...haaa...orang muda!!!jangan lari

p/s- sediakan dirimu untuk berkorban pada agama ...

10 Atom Bergerak :

Nurul Akma Bahari said...

ngeri!!xmau tgk!!hehe

paatz said...

akma- la awat nak ngeri..kan penah operate tikus kat UPSI..ayyooo

- m!ss_yaNa - said...

salam eid adha.. ~~
yeay..!! ari ni ade lembu yg bakal dikorbankan..
ngeh3 ~~

ziezue said...

salam aidil adha....hayati erti pengorbann tu ye..

paatz said...

Miss yana- salam eid adha juga^-^
waaa...nak sket...kui3

paatz said...

ziezue- salam aidiladha juga buat ziezue..^-^

Along Arman said...

salam aidil adha paatz..

paatz said...

Along Arman- selamat juga wat along=)

cikgu_eya said...

comei lak kad raya anggg... hehe...

tulang kaki tuh, ang ker yang curik?? ^^

paatz said...

cikgu eya- huhu..mane..biase jerr...tulang tu tak curi tau..tgk2 je dah tggl tu..nsb baik aku dapat gak..tak ramai yang mau..yang ngerja kan la dapat..hehe

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz