Sahabat...Teman...Kawan...

Dlm dunia ni aku tak punya sesapa,
Kecuali diri sendiri…..
Tapi…dlm aku brsendirian,aku rasa bertuah sebab….
Mmpunyai sahabat yang memahami aku...
tapi aku sering terlupa...

Untungny mempunyai seorang sahabat yang sentiasa memahami...
Yg slalu brada di sisi pada waktu aku memerlukannya...
Mendengar luahan perasaan aku,smua rasa kecewa dan ketakutan yg aku rasa..
Harapan dan impian ...
Dan dia akan memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah...


Mampukah aku menjadi sumber kekuatannya seperti mana dia meniup semangat
setiap kali aku rasa kecewa dan menyerah kalah???
Dptkah aku yakinkan dia yg aku nie boleh dipercayai... boleh dijadikan
tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah…jatuh...tersungkur.???
Bolehkah aku menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?
Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita…..
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan sahabat…
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang sahabat Sebagai kekuatan


Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan..
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan…..
aku tak tahu….
tapi….kalo aku cuba jadi sahabat sepertinya, mungkin aku
akan tahu…..

p/s- RENUNGILAH...

HARGAILAH SEBUAH PERSAHABATAN KERANA DISEBALIKNYA TERSIMPUL SEGALA-GALANYA

Muhamad Aizuddin Abd Razak
UPSI

2 Atom Bergerak :

Anonymous said...

sahabat.....
mmg tak ramai yg boleh jadi sahabat yg betul2 ikhlas...yg dipercayai..yg memahami..yg membantu dlm kesusahan..xkire mmbntu dgn nsht atau ape jua...
bg aku sahabat sgt penting bg hidup...
sape2 leh jadi sahabat...xkire seorg kwn..mak..abh...kakak..abg...adik..ataupn kekasih....
asalkan sahabat tue memenuhi karakter sahabat tue
mmg susah nk carik seorg yg betul2 untuk jd shbt kiter...
n kdg2 kiter xkn rase sahabt tue blh jadi musuh dlm selimut...ap2 pn blh jadi
nsht aku kt korang semua pndai2 la pilih sahabat...jgn hnya lihat pd luaran...tp knl hati budi die...
sekian...tata

Anonymous said...

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaan...
Saat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz