Akhirnya...


Salam...apa khabar semuanya?harap sihat sejahtera...hanya tinggal beberapa hari saje lagi kita akan melangkah ke tahun baru...tahun baru Hijrah,1430 dan juga tahun masihi,2009...macam bese,memasing akan menanam azam dan tekad baru setiap kali hujung tahun...nak cari duit byk2,nak blaja rajin2,nak kumpul tu kumpul ni,macam2la kan...Azam aku?hmm...

JUJUR..aku sejak hbs sekolah menengah tak penah pasang azam baru...err?habis ko watpe?takkan takde azam?tekad baru?yaa..aku tak buat...sebab bile aku wat...aku tak TEPATI..apa guna aku berjanji pada diri sendiri andai aku mungkiri?


Untuk Pembaca Kimiadanaku Sekalian...huhu..amek yer..

Jadi...ko takde semangat baru la Paatz ?

ish3...bagi aku,setiap hari bangun tido aku mesti ada semangat baru,azam baru..bukanlah tunggu akhir tahun aku kumpulkan semua perkara yang aku tak dapat laksanakan tahun ni,di bawak ke tahun depan..

habis ko tak nak muhasabah Paatz?

eh...mestila nak...malah kita sebagai umat yang mengaku islam wajib bermuhasabah...setiap kali...hmm..dan antara langkah mudah untuk bermuhasabah, sentiasa ingat-mengingatkan sesama kita...dan, penting sekali (kelemahan aku), kita harus terima pandangan dan teguran orang len pada kita...terima seadanya kekurangan kita...bersyukur atas kelebihan yang diberi..barulah hidup lebih bererti...chewahh...ehem2..tapi itu benda betul...jom kita KONGSI

Pada mereka yang berazam...sunguh2 ye capai dan usaha ke arah matlamat korang tu!Aku doakan korang berjaya dunia akhirat...insyaAllah...^-^


p/s- mantan PM kita penah kate..."Orang Melayu Marah Kalau di Tegur Kesalahannya, kerana mereka tidak mahu atau sengaja tidak mahu menoleh kebelakang, maka dengan sendirinya mereka susah akan berubah walau banyak mana sekali panduan yang sedia ada...",Tun Dr Mahathir..


6 Atom Bergerak :

- m!ss_yaNa - said...

salam maal hijrah.. ~
nantikan perubahan di blog yana..
insha-Allah.. :)

paatz said...

miss yana-wah...tahniah2...

merahitujambu said...

bagus..moga ade perubahan dlm diri anda..

ziezue said...

xnk kgsi ke ape perubahan yg akn awk bwk tue paatz?hehe

paatz said...

merahitujambu-InsyaAllah...tq2

paatz said...

ziezue-boleh je kongsi..he

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz