Hotel halal?




Salam...korang penah tak pegi hotel? mesti penah kan....gi function ap2 ke, annual dinner, makan buka puasa , family day dan macam2 lagi..buka posa?eshhh..paatz,kitorang buka kat umah lagi berkat,makan ngan family...lagi2 kat masjid...seronok...betul3....pengalaman yang menarik mase kat U dulu , buka puasa kat masjid dengan org2 kmpg,kawan2....seronoknye...

korang tau tak...kat Malaysia ni hanya ada lebih kurang 18 hotel sahaja yang ada sijil halal dari Jakim?(tak termasuk sijil halal dari kerajaan negeri)...mak aii...betul ke ni?

tulaaa...hotel yang aku tau ada sijil halal HOtel De Palma tu...insyaAllah halal tayyiban makanan nya...takde arak serving(setau aku la...betulkan kalo silap)..yang lain, cam Dynasty...ade function yang melibatkan arak2 ni...na'uzubillah...

Penting ke sijil halal ni paatz?

penting sangat2 bagi kita umat islam...jangan sampai setiap daging dari tubuh kita ni ada sumber yang haram tau...mintak2 dijauhkan...ermm...kenapa ye tak banyak hotel yang diberikan sijil halal ek?

Dari sumber makanan tu diperoleh, sapa yang menyediakan ,sampaila ke cara buatnya tu,sumanya kene dari sumber yang halal..baru la kita yakin nak makan ...kan?

Aku ada juga sempat tengok hotel2 yang diberikan sijil halal oleh Jakim tu...tak banyak...tapi ade kebanyakan hotel dalam proses permohonan,jadi sebelum kita pegi mana2 hotel,pastikanla dulu hotel tu ada sijil halal atau tak...kalo tak, korang makan kat luar je....lagi sedap...murah lak...kui3...

p/s - mamak nak?

2 Atom Bergerak :

alien said...

tau..
mmg byk xde certificate halal..
aritu kan dibahas kat parlimen..
pastu dr.masitah tergagap na jawab..
ces2..

ziezue said...

mmg la..hmpr semua hotel serve arak..2 la kte xmsuk hotel nie..lg pn mknn stndrd la..tambah g ckit plak tue...mkn kt gerai lg kenyang..lg di jamin halal nye..haha..

teringin gak nk g hotel yg kmu ckp halal tue...nk join?
huhu

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz