kongsi IDEA


"cikgu...kenapa cikgu amek gamba angle bawah??"

Salam semua....cuti sekolah seminggu ni aku tak tau nak wat pe...
hati ni rase nak rehat sepuas2 nya ...sebab bukak cuti je aku jadi VK (Venue Koordinator) MSSM bola balik,untuk suku akhir bawah 15 ngan bawah 18...huhu,dak sekolah aku ni layak ke suku akhir gak...hebat gak anak murid aku nih...kat suku akhir nanti jumpa Sekolah Seberang Temerloh ngan SMK Kuala Krau..

"Lanchang terror...yeeea!!!...Lanchang terror...yeeea!!!"

Tula jeritan anak2 dara kampung yang menonton perlawanan hero2 depe atas padang...sokongan yang depe bagi mengalahkan dak laki yang nengok bola..huhu...walaupun stail main tak profesional sangat,tapi ade beberapa player yang dilihat boleh pergi jauh g...maka kami pun ambik nama player bagi setiap sekolah yang bertanding untuk jadi wakil Temerloh..

Tu antara tugasan sampingan sebenarnya...tugasan wajib yang bakal menanti...bukak cuti ni aku akan diobserve kali kedua oleh pensyarah penyelia , Dr Maarof...huhu...hasil observe yang pertama komen die :

*objektif mudah dicapai (er....maksudnya anak murid aku tangkap la apa yang aku ajar)
*Induksi menarik
*Kawalan kelas boleh dipertingkatkan lagi ( series...anak murid aku ni 'baik2' belaka)
* Suara boleh diperkuatkan lagi ( mungkin wat kat lab..suara aku tak jelas...dr dok blakang lak
kan...takpe2 pasni aku pakai mic)
*Penampilan menarik (eh....mesti maaa)
*penglibatan pelajar di belakang boleh dipertingkatkan...beri motivasi...
*Your lesson are fully in English...improve ur pronounciation..okies! (tapi aku tanye anak murid
aku balik.."cikgu, sepatah pun tak paham...kitorang cakap yes sir,understand jela...")


tu la antara komen2 dari penyelia aku...perlu dipertingkatkan lagi sebenarnye...aku sendiri yang ngaja pun tak puas hati...mungkin sebab satu masa kot..40 minit je..enhancing untuk depe tak sempat....tu yang agak kelam kabut nak hadamkan kat budak2 ni...

Jadi untuk memantapkan lagi PNP aku untuk diobserve ni...aku nak mintak tolong korang seket leh ?hehe...ape langkah2 yang boleh dipraktikkan semasa aku kene observe wat kali kedua nanti???kongsila idea korang yang mantop2 tu...kui3.

Oh yee...untuk praktkal ni , aku kene ajar Sains f1,f2, ngan PJK f1 f4...yang die nak observe Sains...bagila idea korang tu ek...kui3...ape? adiah? mmm...takde kot...kalo nak gi masuk contest JRY tu...aku pon masuk gak tapi bukan entri ni...heheh....buntu manjang...semoga dilepaskan dari kebuntuan itu...


Sebelum korang nak 'close tab' blog ni....ambikla buah tangan aku yang tak seberapa ni untuk korang...ikhlas dari Kimiadanaku, wat kawan2 maya aku...ngeh3



16 Atom Bergerak :

cik manis said...

dtg2 da dpt adiah. thnks ye ;)

alien said...

bagus cikgu~

Anonymous said...

bila nak join bro?haha.. tp tengs gak, bawa traffik gi contest tu. aku tunggu ko join ni, mesti entri tu nnt meletop!...hehe

*entri ni, entri bodek juri ke?haha..just kidding

Tirana said...

Thank you very much...

merahitujambu said...

wah..singah jee dpt adih..best2..time ksh..

didi said...

hehe ~
TQ sir...!! :)

dlm lab mmg xdgr kalo cg ckp..
mcm cg yana..time chemistry..cg tu da ar sore slow..
pakai mic pown slow lagi..padahal org da duk dpn dah..
apalagi..mata mula layu ar..
huk3 ~~

fq said...

wah2.....
selamat bercuti sekolh...

nabilah said...

sekolaj tgh cuti skrg
slmt bercuti cikgu
-.-

Nadiah Suhaidi said...

hi singgah2 :D

salam kenal juge :)

Anonymous said...

cegu2!

haha...
sja nk pggey...

xira ixora said...

trma kasih atas pemberian hadiah.....

Orbit said...

sonok gak baca citer cikgu nie...
hihihi...
=,="v.

Anonymous said...

hoho.
:))

Anonymous said...

btw,
apa yg dihantar ke blog nia tuh?

♥ shiMawar ♥ said...

wa..beknye student awk tu ek..
mmberikn kerjasama yg jitu wlupn xfhm ape awk ajar.. :)

nisadaud said...

walaupun dh lmbt, tp ttp nk komen..
bagosla stdt kamu..sgt m'bantu..mmg m'idamkan stdt cmni ms praktikal dulu..wawa..i envy u..

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz