Mau jadi misi??



Salam semua...nak tulis entri apa lak ye kali ni?aku ade terbaca artikel tentang nurse...nurse lelaki...kerjaya ni korang jangan pandang sebelah mata je...pakai dua2 biji mata tu...ade orang kate nursing ni sesuai untuk lelaki yang lembut2 aje...errkkk, betul ke?

APA pendapat korang? Paatz? ermm...perlu..kita perlukan nurse dari kaum lelaki...tapi apakah tugas seorang jururawat lelaki?sama ker dengan nurse perempuan?

Pendapat I :
Jururawat lelaki? ade ker jururawat lelaki nie? yang saya tahu jururawat untuk perempuan, medical assistant untuk lelaki. Tak dapatlah saya nak bayangkan nurse lelaki pakai cap/topi macam nurse...
Pendapat II :
Bertambah ramaila yang tak sembuh2 sakitnya...huhu
Pendapat III :
kat malaysia cam pelik dengor...tapi kat luar da ramai yang ceburi bidang ni...

hummm...jadi, ape yang nak aku simpul bagi mati di sini adalah...tak salah pada sesape yang berminat menceburi dalam bidang kejururawatan lelaki...Privacy seseorang pesakit tu lebih terjamin..mesti korang segan kan kalo tetiba masuk wad, kene mandikan ngan nurse wanita yang cute lagi ayu kan???kui3....

oh ye...pada yang berminat , terutamanya adik2 bloggers yang baru pas SPM tuh, jemput2la ke laman Kolej2 yang menawarkan nursing course nih...cam Pusrawi,KUIS pun ade...banyak juga yang tawarkan kursus ni...jadi ape lagi adik2? amek je...

p/s- bayangkan dapat jururawat yang lembut cam abang Sally ( Upin n Ipin Geng) tu...kui3....cabooot

7 Atom Bergerak :

Anonymous said...

Oih aku pun nak jd nurse lah tapi aku bagi syarat hanya untuk pesakit gadis dan comel dan cuma sakit selsema sahaja... hik hik

paatz said...

to nazz- kui3...ni nurse gatai ni

Anonymous said...

salam..
paatz..apesal tetiba terfikir nak tulis entry ni..
huhu..sebenarnya, adik laki aku skang ni tgh jalani kursus kejururawatan ni..aku punye keje la ni.. lpas spm ari tu, aku isikan die borang spa (separa perubatan).. pastu dia msk matrik.. sebelum exam, die kena p interview nursing ni.. lps dpt result (die dpt 3.5++) result kat matrik..tiba2 dpt pggln nursing.. die brenti matrik, terima nursing..kitorg skang pggl die JJ(jururawat jantan)..haha..
so, komen aku...tak salah laki nak jd nurse.. bleh tlg angkat2 pesakit (laki kan kuat)..haha..lg 1, nurse bleh sambung lg smpai pringkat tertinggi xsilap aku bleh jadi pengarah prubatan ke..ape ke.. tp ade pengarah la kat dpn tu :P..klu xnak jd nurse, bleh smbg lg..
erm..nk tmbh info sesape yg berminat nk ambik nursing tu, isila borg spa.. kerja gerenti sbb under kerajaan.. diploma dpt elaun 600++ sebulan..blum campur elaun baju, buku, kasut..blajar 2stgh thn or 3 thn, dah conform jd nurse, berpeluang utk sambung ijazah plak..bkn nurse je, ma, pembantu pergigian tu sume ade... kelulusan spm atau pmr.. try la..

Anonymous said...

paatz..nak tambah lagi satu.. adik aku tak lembut..hahaha...

ARYN said...

aku practical kat hospital melambak trainee nurse laki..dorg practical gak..aku rs biasa je..suma laki2 je aku tgk..xperasan plak kalu ada lembut..n btw, dorg xpkai cap ke topi cm nurse ppn..dorg pakai bju putih dan suar biru..hee

SiapaDiriku said...

Aku nak pukul nurse gila talak tue.. mai bg phone dia!!!!!

eysha said...

Ingin Menjadi Seorang Nurse? Bagaimana?
Blog bagaimana caranya merealisasikan impian anda untuk menjadi seorang Jururawat Profesional...

Adalah sesuatu yang baru dan amat sukar untuk seseorang itu memulakan kerjaya ini jika anda tidak mengetahui bagaimana caranya untuk menjadi seorang NURSE. Ianya satu pekerjaan profesional yang kini bukan hanya terdiri dari wanita tetapi juga lelaki yang berminat dengan kerjaya yang mencabar dan menjanjikan pendapatan yang amat lumayan ini. Untuk menjadi seorang Nurse yang bertauliah anda haruslah menjalani program pembelajaran insentif selama 3-5 tahun bergantung kepada program yang dibuat samada untuk diploma atau ijazah. Dalam blog ini saya akan memberikan beberapa tips dan keterangan yang amat penting kepada anda bagi memulakan kerjaya dalam karier yang amat mulia ini.

layari www.citynursing.blogspot.com

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz