Jom Guna DISQUS



Bukan Setakat Komen saja...

Salam semua ! macam mana raya korang? mesti seronok kan...Paatz pun camtu jugak.Dah lama tak update blog,baru ni rase nak tulis dan kongsi sesuatu..pernah dengar tentang DISQUS? kire macam sistem komen bagi menggantikan komen default yang ada pada blogger..best ke guna comment system ni?apa faedahnya?tak lambat ke load blog?
DISQUS merupakan salah satu commenting system bagi menggantikan kotak komen yang selalu kita pakai kat blogger,tak kirala embeded ke atau popup window.Yang Paatz tahu, ade 3 jenis commenting system yang popular di kalangan pengguna Blogger, IntenseDebate, JSkit, dengan DISQUS ni..dari komen2 orang depe mengesyorkan DISQUS yang terbaik.

KELEBIHAN DISQUS??

  • Pengunjung yang datang ke blog kita selain guna ID google untuk komen,boleh juga login Facebook atau Twitter untuk memberi komen depe.
  • Bila korang sign up dengan DISQUS,korang akan ada profile sendiri yang tunjukkan komen2 yang korang dah bagi,yang korang terima dari orang,dan korang boleh terus REPLY kat profile DISQUS je,tanpa perlu pergi ke blog depe..
  • Ada avatar samada dari Disqus, Facebook atau Twitter.
  • Blog korang nampak 'meriah',hasil interaksi berkesan antara pemilik blog,pengkomen,dan antara pembaca.
  • Setiap komen yang diberi akan menerima point..kumpul la banyak2!
  • Banyak lagi kot kelebihan dia..Paatz pun dalam proses mencuba DISQUS ni.

Ada beberapa blogger yang dah gunakan DISQUS,macam bro X-PO dan AlongArman ...meriah tengok kotak komen diorang tau. Apa lagi... jom ramai2 daftar DISQUS yok!!

Berikan komen korang,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korangSmile18.comKalo ada apa2 info tentang DISQUS, mehla kongsi2

0 Atom Bergerak :

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz