Kau Anak Buaya? siri 02

Salam semua!!! salam ramadhan dan salam merdeka Paatz ucapkan. Baru kelmarin anak2 Malaysia menyambut ulangtahun Kemerdekaan negara yang ke 52.Alhamdulillah semoga diri kita merdeka dari sebarang bentuk penjajahan ,tambah-tambah lagi penjajahan nafsu diri,semoga dengan kehadiran Ramadhan kali ini mampu membentuk diri ini kembali kepada fitrah seorang khalifah...


Anak dan Ayah



Berbalik pada kisah "Kau Anak Buaya" pada entri yang lepas,lama ya menunggu..seminggu tak berupdate..ok,Paatz nak kongsi cerita dengan korang semua...jom ikuti sambungan "Kau Anak Buaya?"


*********************************************************

(sambungan kau anak buaya)...

MIANG???ayah kamu kawin lain ke?

diam...

lama dia diam...Paatz nak tau jugak kisah budak ni. "cakapla kenapa kamu benci sangat2 dengan ayah kamu..kamu tak sayang ayah? Dulu kamu kata pada cikgu ayah kamu lari kan? Tapi cikgu dengar cikgu2 kata ayah kamu tu ada je...yang buat tulisan2 khat kat sekolah tu ayah kamu pulak tu...kamu tipu cikgu ya?!!"

diam...

"mana satu yang betul ni?!",buat-buat marah..provokasi nak korek rahsia..ngee


"tu dulu cikgu...",Syifa buka cite lama dia...Paatz dengar betul2..


"jadi kamu la yang tulis perkaataan buaya tu ye..."
"ntah..tibe2 ade kot."
"macam ne lak boleh tibe2..kertas tu kamu punya kan..."
"a'ah.."

Betul la tekaan Paatz selama ni,ayah dia 'miang' .Menurut cite si Syifa' ni,mulanya orang2 kampung selalu bercerita yang ayah dia ada perempuan lain.Ayah nya jenis suka bersembang dengan orang,terutamanya kaum perempuan.Jadi ambik kesempatan 'mengorat'...Syifa' ni sangat bencikan perangai ayahnya yang meninggalkan depe 9 beranak macam tu je.

"waktu saya tendang motor ayah saya,dia kejar saya sampai kat belakang kantin.Dia belasah saya kat situ..saya tendang plat motor je..",(tersekat2...)

"ada orang nampak?",Paatz nak tau dia bohong ke tak

"ada..makcik kantin..",nampak tanda2 Syifa' nak menangis..

"mmm..kamu boleh masuk kelas balik ye..senang2 boleh la sembang dengan cikgu kat sini..lagi,cikgu nak pesan,dia tetap ayah kamu..jangan sampai membenci,berdoa mintak2 ayah tak lupe kamu.Ingat tau..namanya Borham,bukan buaya."

Nampak Syifa' menyika mata dengan tangan...Tak tau la nak percaya 100peratus ke tak.tapi apa yang dia gitau hampir sama dari yang Paatz dengar dari orang.Wallahua'lam..Syifa' mempunyai tekanan.perasaan geram pada ayah dia yang pergi camtu saja...sian kan?
p/s- "Ayahku kaween lagi...dengan si dara jelita~~~~"

Berikan komen korang,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korangSmile18.com

9 Atom Bergerak :

farhana rahim aka paan said...

kerjaya sebagai cikgu mmg menakjubkan.. subhanAllah~ :)

pak lah said...
This comment has been removed by the author.
handhalah ibnu kamil said...

ya Allah.

cikgu paat.
budak itu patut ditolong.

takut2 dia menjadi bertamabah teruk.

ada sesuatu yang dia tak dapat, yang menyebabkan unfinished business, dan tingkalaku langsang berlaku.

*ya Allah bantulah syifa', seindah namanya. penyembuh! moga dia sembuh!

lemonade said...

harap cikgu paatz blh terus bg sokongan pd syifa'..

paatz said...

to farhana@paan..kerjaya guru jugak perlukan komitmen tinggi,paatz berusaha ke arah tu..i'Allah

paatz said...

to handhalah..insyaAllah..moga2 dia menjadi 'penyembuh' yang baik

paatz said...

to lemonade..baik,paatz akan usahakan

Nurul Akma Bahari said...

kesian budak tu..
tak pasal2 jadi mangsa..

:: nurhayati :: said...

sian tgk bebudak yg dididik ngn cara kasar n xbersopan cmtu...ia bole akibatkn ati n kepala budak tu jd keras...sekaligus menjd seorg yg kurg menghormati org2 yg lebih tua...huhu

nnti kalu bebudak tu xhormat anda sbg ayh,lebih baik slhkn diri sendiri...

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz