Aku Sayang Sekolah



i love school

"eh Raju(bukan nama sebenar), esok ko datang sekolah tak?"

"mestila aku datang sekolah.Tak macam ko Lim,asyik ponteng je. aku SAYANG sekolah!"

Tu sebahagian sembang-sembang pelajar tingkatan 3 yang Paatz terdengar masa nak masuk ke kantin tadi.Wah, sayangnya dia dengan sekolah...

sayang sekolah...
terfikir Paatz kalau ramai yang sayang sekolah,mesti ceria sekolah..takde lagi masalah ponteng sekolah,panjat pagar,tidor kat surau,gangsterism yang selalu kita lihat dan baca di akhbar.

sayang sekolah...
kita dah maklum,bila kita sayang satu benda kita sanggup buat apa sahaja untuk orang / benda yang kita sayang. sayang anak,timang-timangkan.sayang bini,tinggal-tinggalkan..sayang sekolah?capai kejayaan

sayang sekolah...
bila kita sayang dengan sekolah,secara tak langsung kita akan sayang dengan ilmu.sayang dengan cikgu.sayang dengan kawan2 sekelas.sayang semuanya...kan seronok?


p/s-aku sayang ...

Dulu sayang sekolah tak?,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korangSmile18.com

19 Atom Bergerak :

relevan said...

Sayangggg.. walau pun Pakcik dulu sekolah pondok jer..

paatz said...

relevan..best juga sekolah ondok.mesti banyak ilmu

sI tEDI said...

jarang ada org yg sayang sekolah skang ni.. yg lari sekolah ramai!!

paatz said...

siTedi..betul3,depe tak berape sayangkan sekolah depe

chokio_nia said...

cmtu aku syg gle ah same skola aku..=)

chokio_nia said...

tp ade gak ilmu bukan dr skola..hurmmmm

paatz said...

@chokio_nia..betul tu,ilmu ada dimana2.tapak berkembangnya sayang kita pada ilmu di sekolah..

pijah@hakuna said...

err..sy sayang sekolah sy sebab ada cekgu hencem!

paatz said...

@pijah..syg sekolah ke sayang kat cikgu tu?he

ziezue said...

nak tanye...awak sayang sape?hehe

K Ham said...

kak ham teramat rindu zaman sekolah....kalo balik kampong mesti pegi jenguk2 sekolah...

paatz said...

@ziezue..sayang sape ek..

@K Ham..kenangan dengan kawan2 di sekolah memang seronok.mesti k ham sayang sangat kan

Al Quds Travel said...

Al Quds Travel Welcome You :-

"FIESTA ALQUDS TRAVEL FAIR"
Date : 10,11,12 December 2009
Time : 10.30 am - 10.00 pm
Venue : Ruang Legar KB Mall K.Bharu
Organizer : Al Quds Travel Sdn Bhd
Tel No : 609-747 9999

Diskaun hebat untuk semua
pakej pelancongan!!!

eiza in the house.. said...

kita pun sy sekolah jugak..:)

paatz said...

@eiza..sayang3x..ngee(gaya upin ipin)

@Al quds..tq 4 d info

~@k1 is @utuMn!~ said...

aki syg skola!!
hahaha..
my schoolmate nk kawen 6hb ni...
hepinyer!!!
hahahah

paatz said...

~@k1 is @utuMn!~ ..wawawa...da nak kawen ek,aki bile lak??hehe

cactus biru said...

assalamualaikum..
tiba2 teringat akan zaman masa sekolah dulu bila baca entry ni.
saya pon sayang sekolah saya.kawan2 juga yg bersama masa di sekolah dulu.
^_^

paatz said...

@cactus biru..kenangan waktu bersekolah memang susah nak dilupakan =)

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz