Terkorban dan Pengorbanan



berita penuh Utusan

Terkorban

terkejut paatz dapat sms dari kawan bagitau seorang student SMK Lanchang (tempat praktikal dulu) terkorban dalam kemalangan..Baru je habis satu paper SPM Matematik pagi isnin tu.Katenye,dia nak kuar makan jap...malang tak berbau.next paper dia tak dapat ambik dah...
Takziah buat keluarga Hoo Chee Chien...

Pengorbanan

Esok semua umat islam akan menyambut Hari Raya Aidil Adha,insyaAllah. Paatz tak lupa untuk mengucapkan selamat menyambut hari raya Aidil Adha kepada semua kawan2 bloggers dan pengunjung blog kimiadanaku.terima kasih.

Sama-sama kita hayati erti pengorbanan yang dilakukan oleh Nabi Ibrahim dan anaknya Nabi Ismail dalam melaksanakan perintah Allah.Rata-rata kita sudah tahu akan kisah ni,paatz pun macam tu. tapi sayang, Paatz tak mempraktikkan 100 peratus pengorbanan yang dituntut dalam islam.terlalu sedikit.mungkin sekelumit...dek kerana terkadang terlena dan alpa tugas dan peranan sebenar di dunia ni.

Berkorbanlah !

Berkorban apa saja untuk agama,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korang

7 Atom Bergerak :

Afzainizam said...

Salam Dari kami Warga Kerja http://www.firestartingautomobil.blogspot.com/

kepada semua
Keluarga, saudara mara, sahabat handai, rakan niaga,
pelanggan dan pengunjung blog ini.
Selamat Menyambut Hari Raya Haji Aidil Adha
Selamat Menunaikan Ibadah Korban….

Salam Aidil Adha Dari Mereka Yang Menjadi Tetamu Allah..
"Aku telah menyahut seruanMu untuk menunaikan Haji, wahai Tuhanku! Sesungguhnya aku ingin mengerjakan Haji, maka permudahkanlah bagiku, maka terimalah ibadat Haji daripadaku, sahaja aku menunaikan ibadat Haji dan berihram dengannya kerana Allah Taala. Telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, telah aku penuhi seruanMu, telah aku penuhi seruanMu wahai Tuhanku, tidak ada sekutu bagiMu. Telah aku penuhi seruanMu, sesungguhnya segala puji, segala nikmat dan segala pemerintahan adalah kepunyaanMu, tidak ada sekutu bagiMu. Wahai Tuhanku! Diharamkan bagiMu rambutku dan diriku, jasadku dan semua anggotaku, daripada wangi-wangian dan perempuan serta dari semua perkara yang Engkau haramkan terhadap orang yang berihram, aku mengharapkan pertolonganMu, wahai Tuhan sekelian alam."

Jangan lupa ambil kad ucapan Salam lebaran aidil adha… pilih lah nak mana satu

Sorry lama sangat tak ziarah blog kamu ni… dah banyak yang entry yang tertinggal nak baca… ape pun kami tetap masih menziarahi blog kamu sebagaai tanda nilai satu persahabatan yang telah lama … sambung kembali persahabatan kembali… dengan respond anda….

Malang tak berbau... Malang tak di undang... mana disangka-sangka boleh jadi camtu.... ape pun harap peristiwa ini.. membuatkan aku terfikir.... keinsafan seketika....

chokio_nia said...

wah..yeke??hurmm..

slamat ari raya..aku ngah berkorban jiwa la ne..jaoh dr famili..huuuu

alia said...

nak uat cam ner dah ketentuan lagu tu dia pergi....

paatz said...

@afzainizam..terima kasih atas komen dan salam aidiladha juga ya

@chokio nia..takpala chokio,jauh kat mata dekat di hati.kontek2 selalu family

@alia..teladan buat adik2 yang suke nek moto,pkai topi keledar

setiakasih said...

salam..
innalillahiwa innailaihirajiunn

cintaleaixora said...

takziah utk keluarga tu...
sedihnye jd cmtu

paatz said...

@setiakasih dan @lea ixora....sama2 kita ambil iktibar

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz