I TAK NAK GEMOK....

Kalo korg perasan skrg macam2 brang keschatn untuk menguruskan badan,menggemokkan badan,melangsingkan badn,me...me ap la kn..fanatik untuk menjaga penampilan diri masing2..besenye yg jage penmpilan diri ni pompuan la kn..tol x?tak dinafikan jgk lelaki pn pentignkan gaya beb..org kate ap,Metroseksual...

bebalik cite I xnk gemok ni...kat UPM,seorang penyelidik dah berjaya menghasilkan minyak yang menjaga kesihatan bdn tanpa risiko gemok...waaa, "barang baik punya.."

minyak yg dipanggil diagliserol (DAG) 2 dihasilkn daripada lemak kelapa sawit dgn menggunakan teknik hidrolisis separa enzim menerusi penyelidikan bersama Sime Darby..


Prof. Madya Dr. Lai Oi Ming dari Fakulti Bioteknologi dan Sains Biomolekul berkata, keistimewaan minyak tersebut ialah aktiviti metabolismenya berbeza berbanding minyak2 lain.
Selain itu, ia juga dapat mengurangkan selera makan serta kandungan lipid dalam darah serta menghalang penyerapan vitamin lain oleh badan manusia...nak daptkan maklumat lanjut,layari
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0626&pub=Utusan_Malaysia&sec=Sains_%26_Teknologi&pg=st_03.htm

pada aku la kan,gemok ke kurus ke,yg penting keyakinan diri bile 'bersosial'.ble kiter dah sayang diri kiter,bersyukur atas nikmat dan pemberianNya,insyaAllah...xde mslah beb...adik aku pn cakap, "GEMUK 2 MENARIK"...






0 Atom Bergerak :

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz