Farah = Farid



"aku suke diri aku macam ni..."
"kami hanya suka2..."

"korang nak tahan aku ke kalo aku tido ngan girl?aku pun gurl gak.."


Antara dialog dak2 yang menggelarkan diri mereka Pengkid atau dalam kata lain, wanita yang mempunyai perwatakan lelaki,lagak macam tomboy tapi ade Awek tau...haa...macam pasangan lesbian...

namun definasi tepat maksud pengkid aku masih kabur,rujuk pada majlis fatwa kebangsaan ,depe masih belum wat perincian ttg perkara ni,cuma telah mengeluarkan fatwa mengatakan pengkid ni haram..

apa lagi,melenting mereka2 yang dari golongan pengkid ...tak takut pun..marah...ade yang kate fatwa ni dibuat bile ade masalah,baru nak kuarkan...hmmm,nak ke kamu tengok perkara dah jadi penyakit tegar nnt dalam masyarakat kita?aku tak nak...




hmm... Ibnu Abbas ra dia berkata: "Nabi Shallallaahu alaihi wa Sallam telah melaknat kaum laki-laki yang berpenampilan seperti wanita dan wanita yang berpenampilan laki-laki," (HR. Al-Bukhari) wanita yang berpe-nampilan seperti laki-laki artinya yang meniru-niru laki-laki dalam berpakaian dan penampilan. Adapun meniru dalam hal ilmu dan pemikiran maka hal itu terpuji..

smoga kita diberi kekuatan bagi membantu rakan2 kita yang menghadapi masalah sosial ,agar dapat kembali dalam laluan sebenar..jangan kita lepaskan tanggungjawab ni,kita juga khalifah,ddk pada dunia yang sama,punya tuhan yang sama...saling pesan berpesan ke arah kebaikan...amar makruf nahi munkar...

p/s-risau...orang sekarang suke berdemonstrasi...jangan cepat melenting...




3 Atom Bergerak :

ZARA 札拉 [사랑해~] said...

aku teringin gak nak join demonstrasi jalanan nih~

demonstrasi makmal dah biasa sgt...

buhsan plak aku...

kih3~

ziezue said...

alhamdulillah...aku normal...hehe
insyaAllah...nak jadi wanita yg solehah..hu

Anonymous said...

"Pada redup renungan berkaca
Terkolam riak sesal dan kecewa
Dialah yang semalam ditewas dunia
Tergetis keasyikan dosa

Perjalanan hidup terpaksa disukai
Biarpun penuh onak yang melukai

Dalam remang senja kau mencari
Seorang kekasih menghilang diri
Dialah yang semalam menabur janji
Dibuai kesamaran mimpi

Lupakanlah dia pendusta yang setia
Kembalilah pada hidup lebih bermakna

Mudahnya kau bayar harga sekuntum cinta
Mekar merona tubir sukma
Walau dengan hanya tercium harumannya

Leraikan gelora lepas di laut rasa
Nyala asmara telah sirna
masih ada sinar suluh hidup bahagia
Rayulah cinta-NYA"

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz