P1 WiMaX : " Kudaku Lari Gagah Berani"




Salam..update dari entri terdahulu, aku nak kongsi dengan korang semua, tentang satu lagi teknologi baru yang nak dikembangkan di Malaysia,mengatasi Broadband ,WiFi, 3G, 3.5G , mahupun 4G...ianya dipanggil WiMax..ataupun nama penuhnya, jalur lebar Kebolehoperasian Seluruh Dunia bagi Akses Mikrogelombang..Sambungan internet yang disediakan oleh Wimax memang laju...(aku dah wat speed test tyme tu)..tapi coverage die masih g tak meluas..kat bandar2 utama je..ap pun, kemudahan ni pasti akan membuatkan semua penduduk Malaysia mampu mengakses internet dengan lancar,tanpa gangguan...

Aku tak tau la comparison die ngan akses internet lain, cam Celcom broadband,aku pn bukanla arif sangat...cuma aku tertarik dengan pakej yang ditawarkan...mase aku wat speed test,mmg laju..download anime Naruto kat Reality Lapse pun kejap je...hehe


Perbandingan antara akses2 internet yang lain





8 Atom Bergerak :

Anonymous said...

arghhh.. aku nak menda ni satu. huhu..

streamyx hampeh.. kdang2 smpai 1 minit baru full load.

pesaing, cpt la bg ketaq ini streamyx..

paatz said...

Azizwan-Wimax mmg mantap gile...streamyx mmg goyang la nanti wan..kui3

Anonymous said...

Aku sebenarnya lebih tertarik dengan iklannya di akhbar-akhbar utama.

Nampak menarik.

paatz said...

pakciQue-kat paper lagi menarik eh?aku dgr ni tyme wat pc fair kat u dlu.huhu..ap2pn benda ni sume kite kene guna sebaiknya kan?^-^

Dosz said...

kalau ada kt kuching leh la try :p

paatz said...

ducknezz-utk info,cousin aku dah beli Wimax..dok Klang..sayang,coverage tak bp ok

sue said...

tu la..mmg tercari2 kalau2 ada internet provider selain dr streamix yg lagi bagus dr streamix. streamix okay, tpi tu la.. ada je prob..hehe.. bagus la kat m'sia benda2 mcm ni dah bkembang...harap2..lagi bnyk alternatif yg bagus2 akand dtg ;)

paatz said...

Sue-Hehe...Utk kita guna jgk kan?huhu..biaq depe bersaing

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz