REviEW



Salam semua...maaf dah lama tak update blog..dah lama jugak tak online, atas hal2 yang tak dapat dielakkan aku tak dapat nak meng'update' entri..hu..'cuti' jap..entri kali ni takde nak cite ap2,cuma terasa nak REVIEW dan UPDATE Entri aku yang dulu tentang KOD Etika dalam Blog..boleh rujuk entri 2 di sini (pada yang belum baca aku ajak korang membacanya)


Kenapa nak review entri 2 Paatz ?

Aku terpanggil nak review semula entri 2 untuk bacaan kawan2 aku dalam dunia blogging ni , dan nak berkongsi lagi tentang pentingnya meletakkan tanggungjawab dan etika sebagai perkara utama ketika kita semua mem'blogging' ni.

Korang semua pasti da maklum tentang blog seorang Wanita yang didakwa membuat blog penghinaan ke atas Nabi Muhammad S.A.W....Wanita tersebut telah diminta memberi keterangan bagi kes tersebut. Yang aku dengar wanita tu telah dianiaya,ade orang sabotaj dia...


Jadi ?

Trend blog kini jadi satu medium yang amat berpengaruh dan berkesan selain dari media2 yang lain..Dan para blogger mempunyai objektif dan sebab tersendiri kenapa depe mem'blogging'...bercerita tentang peribadi, isu semasa , makanan, gosip , dan macam2 lagi..banyak blog yang dihasilkan....dan mereka ada stail, gaya , dan "aptitude" yang unik untuk menarik pembaca blog diorang sentiasa melawat blog tu...


Perlu ke kita ada kod etika dalam blogging ?

HUhu...bagi aku,PERLU..tapi taklah se 'formal' kod etika-kod etika yang lain..cuma rasa bertanggungjawab dan amanah dalam setiap isi kandungan blog yang dihasilkan...sudah cukup menunjukkan blogger tu matang dan menjaga Sensitiviti sesuatu perkara ... tu yang penting... jadi kita berkongsi ilmu dan buah fikiran, kita juga dapat tambah kenalan maya...kan?


p/s- Aku fikir Aku tulis Aku kongsi



0 Atom Bergerak :

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz