POlis siber



salam....entri kali ni nak kongsi dengan semua pasal polis siber...huhu..kat malaysia polis siber kite lebih dikenali sebagai cybersecurity, di bawah MOSTI...depe bertindak sebagai badan pemantau kepada aktiviti2 jenayah siber macam menggodam, scam, penipuan dalam perniagaan internet, banking dan sebagainya...menurut satu sumber, terdapat 4000 aduan yang direkodkan oleh badan tersebut..

Ketua Pegawai Eksekutif Cybersecurity Malaysia, Leftenan Kolonel Husin Jazri, berkata kebanyakan aduan membabitkan ancaman penggodaman laman web, penipuan, keengganan memberi khidmat selepas jualan serta masalah seperti kehilangan fail atau dijangkiti virus.

Dulu tak silap aku memang ade kes jenayah siber ni,pasal ape tak ingat dah...huhu,jaga2...bukan sebarangan benda kita leh wat..kene hati2...kot2 terfitnah orang...menceroboh masuk 'rumah' orang ke...menipu ke...tak pasal2 kene tahan polis siber nanti..


5 Atom Bergerak :

FarhanaLicious said...

ada ugak polis siber ni ye. huhu

Anonymous said...

ada...macam polis trafik tu...naik motor besor

paatz said...

hehe....betol3

HEMY said...

kalau nak kutuk kat blog..kutuk kawan2 sudah..jgn yg gah popular..ehehehe

paatz said...

Hemy-betol3....kutuk kawan tak kene saman...hehe

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz