RTM digital...2012


Salam... ade korang terdengar cite ni? RTM akan di digitalkan...RTM akan melangkah ke era digital sepenuhnya selewat-lewat 2012 menggantikan sistem analog seperti sekarang ini.
Kelebihan sistem digital ialah kemampuan menyediakan lebih banyak saluran televisyen dan juga radio berbanding sekarang ni...dengarnya 19 saluran akan diwujudkan...
7 akan diterbitkan oleh RTM sendiri, dan 12 saluran akan diberikan kepada Media Prima ( TV3,8TV,TV9,NTV 7) dan siaran lain yang akan diterbitkan..

takde masalah cam Astro ke nanti? hujan je tak dapat tengok...

Mungkin masalah tu dapat diatasi sebab,pengguna boleh mengakses siaran televisyen digital (DTV) RTM tanpa dipengaruhi oleh faktor cuaca kerana DTV RTM akan menggunakan isyarat dari bumi berbanding pengguna siaran Astro yang kini menggunakan DTV menerusi isyarat satelit....wah...kagum2....

Dan yang lebih penting lagi...pendigitalan siaran TV akan menambahakan peluang kerjaya dalam bidang penerbitan dan penyiaran kepada rakyat Malaysia...errrr....agak2 korang ...bile dah digital nanti...RTM jadi menarik tak??hehe...tanye saje...yaaa...bila je sistem penyiaran dah digital sepenuhnya...audio dan visual yang diterima lebih mantop....dahla pakai isyarat dari bumi...Astro tergugat la pasni...

p/s- Macam2 la....


1 Atom Bergerak :

elyass said...

tulah astro..
bila hujan saja x dpt tgk dh..

baru dgr juga citer nih..
tunggukan kemunculannya..
hahaha

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz