Pegang JANJI ku~



Aku Janji~~

pukul bape?

4 petang nanti eh

ok
~ ~ ~ ~ ( 6.45 ptg)

ko janji dengan aku ni 4 petang ke 4 pagi esok???!!

hehe...besela,janji melayu

ko ni...

*********************************

JANJI..mudah ditabur,tapi payah nak dikotakan sekiranya sikap tak pernah nak berubah.Paatz? Dulu,tak dinafikan seorang yang tak tepati janji.Sikap sambil lewa ni la kadang-kadang buatkan kawan-kawan kurang senang dengan pe'el Paatz ni.
Setelah ditegur,barula Paatz dapat ubah perangai buruk ni...isk3..jangan tiru macam saya

Bila mungkir janji,1001 alasan akan keluar...sesiapa pun akan sakit hati bile orang tak tepati janji..Yela,orang cakap tak serupa bikin loo.JANJI adalah sebuah komitmen,dan komitmen haruslah 100 peratus.Barula orang senang dengan kita.

Dalam kehidupan ini kita akan kerap kali berjanji walaupun kadang2 tu kita tahu yang kita tak mampu nak tunaikan janji tu.Parah-parah..jangan berJANJI kalau tak boleh tunaikan.



Lautan api pun abang TAK sanggup redah

Yang berkapel,...lagila banyak janji-janji die.betul kan?? heh,jari telunjuk tuju kat orang,jari lain tuju kat Paatz balik..ngeee. Tak perlu agaknya tabur janji selalu,cukupla mendoakan semoga jodoh ada dengan si dia dan doakan kesejahteraan bersama.

Bagaimana pula JANJI kita dengan ALLAH?



Ingat JANJI kita yang 5...sejadah berdiri?erm..dirikanla SOLAT



“Dan penuhilah janji, sesungguhnya janji itu pasti dimintai pertanggungjawabannya.” (Al-Isra`: 34)

Tepati JANJI kamu,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korangSmile18.com

12 Atom Bergerak :

MsAnisSyahirah said...

salam perkenalan..
thanks for sharing..

bgus entry nih..
saye pun pernah tak tepati janji. tapi bukan la "janji pukul 4, tapi pukul 4 pagi baru sampai"..
hanya 5-10 minit lewat saje..
tapi itu pun salu kene tegur dengan kawan..

hihihihi...

moga2, kite selalu menepati janji..

=)

sI tEDI said...

mudahnya dikau lupa janji.. :)

chokio_nia said...

hurmmm..part kapel tu mang btol..sbb tu aku tak caye sgt janji2 sape2..n aku pon cbe tidak berjanji..huhu

paatz, insaf weh aku..T_T

paatz said...

@MsAnisSyahirah...insyaAllah.moga kita lebih berpegang pada janji

paatz said...

@ Tedi...huhu,ku berJANJI takkan ulangi lagi..(tengok,janji lagi...)

paatz said...

@ Chokio...betul tu,jadi jangan berjanji banyak2..nanti janji kemane orang nye xdapat

♥SYAFIQAH ♥ said...

yup2..
moga kite akn lebih berpegang pada janji :)

:: nurhayati :: said...

ada yg xngaku dia da berjanji sbb dia kt dia xsebut perkataan janji pown...

paatz said...

@nurhayati...tu alsan nak lepaskan diri tu..

{lumut} said...

memang tak semua org mampu tunaikan janji.nice entry.=)

cinta lea ixora said...

kalo bercinta tu mmg byk la janji mcm2 tp satu habuk pon xleh tunaikan... mmg bengang la...
yg jnji nk sehidup semati lg la..
pastu last2 ade org len...
mmg kecewa la jwbnyer..
so kalo xleh tunai, jgn berjanji.. sokong2 ;)

~ein~ said...

oh tidak..x berani nk janji pape..tkt x mampu nak tunaikan..huhu..

Moga kite same2 tunaikan janji ngan Tuhan terlebih dahulu..

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas
There was an error in this gadget

Rakan Paatz