Hati-hati bila Berkata



Kerana mulut badan binasa


Salam semua.. Paatz ingin berkongsi pendapat dengan semua tentang kata-kata.Bila mana dirinya manusia,pasti mampu ia berkata-kata.Ada ketika kata-katanya manis,sopan,santun...namun boleh berubah menjadi kata-kata yang kotor dan jijik..sekelip mata..

Semakin Maju

Teknologi makin kehadapan,begitu mudah mengakses sebarang maklumat dan bahan tanpa sempadan.Hubungan sesama manusia diikat lebih 'mesra' dengan MukaBuku dan AngkasaKu.Ditambah lagi,punya blog peribadi...Bebas meluahkan perasaan dan pendapat.Bahayanya...bilamana semakin ramai dari kita gagal mengawal kata-katanya.Tambah bahaya,memperkatakan sesuatu isu atau pendapat mereka atas nama agama.

Tak salah.Cuma perlu berhati-hati apabila memperkatakan sesuatu,lebih-lebih lagi tentang agama,agar islam itu sendiri tidak tercemar lalu disalah erti.Sedar diri ini masih lagi kurang arif(jauh lagi...),Paatz dengan rasa rendah diri menyatakan laman Kimiadanaku hanyalah pendapat peribadi Paatz sendiri,tentang apa yang Paatz perhati...


p/s-kata-kata yang tidak baik lebih dapat 'reaksi'...kenapa ek?

Berikan komen korang,tekan saja Atom Bergerak dan Paatz pasti seronok berkongsi dengan korangSmile18.com

8 Atom Bergerak :

HoneyBUZZin said...

Kata-kata seseorang itu boleh menguatkan semangat seseorang begitu juga boleh melemahkan seseorang...
Bagi saya, secara peribadi, sekiranya sesuatu yang ditulis itu akan melukakan perasaan seseorang, lebih baiklah penulisan itu tidak dihasilkan sama sekali kerana ia tidak akan membawa apa-apa manfaat kepada kita.
Good topic you have here Sir, salam sejahtera.

paatz said...

@honeybuzzin>>terima kasih atas pandangan

hafizsidah said...

betul2..kerana mulut boleh buat org suke n benci kiter..ziarah malam..

paatz said...

@hafizsidah>>terima kasih ziarah atas kunjungan malam=)

Lia3003 said...

dulu saya suka menulis kerana perasaan, tp xde lah smpi thp teruk, but now dah ramai masuk, terus x berani and terus xde idea nak tulis pa..

p i j a h said...

betui!
sangat setuju.

mmg lah nk luahkan perasaan.
tapi sebenarnya semakin besar teknologi semakin kita kena hati2.

jangan terlalu mengikut perasaan mengeluarkan kata-kata. memang manusia jangan hipokrit, tapi terlalu jujur tanpa memandang sekeliling akan memakan diri.

pijah senirik pun dah jadi takut. ahaha~~... kadang2 piker apa guna blog kalau kita tak boleh nak luah perasaan sendiri huhu.

iamzulfadli said...

sekarang ni gua hangat2 taik ayam je

http://ohserius.blogspot.com/

CikguShikin said...

Kenapa kata2 yang tidak baik lbh mendapat reaksi?

Sudah lumrah manusia suka pada benda yang pelik especially yg tidak baik. Pernah satu masa tgk History Channel, Ramalan Nostradamus tentang kiamat 2012..Die ckp org zaman dulu tak ramal benda baik, ramal benda yang tak baik sbb itu yang org suka dgr.

Cuba tgk kat TV, movie, drama atau berita sekalipun..kebanyakannya yang tak baik. Kenapa? sbb kebanyakan manusia suka yang demikian..

Sekadar memberi pendapat.

Dari pena kimiadanaku

Semua post yang dibuat @ telah dibuat dalam laman ini hanyalah sekadar idea dan pendapat peribadi penulis. Tiada niat untuk menyinggung atau meniupkan sebarang bentuk provokasi, fitnah mahupun penipuan. Komen dan kritikan yang bernas amat dihargai.

Followers

dasdasdsadasdasdasdasdas

Rakan Paatz